Bila lelaki meluahkan....

Assalamualaikum dan haiii untuk sesiapa saja yang sudi membaca entry ini.
So, apa korang semua buat hari ini ? Sesuatu yang menarik ? Nope ? oke, never mind. Tak perlu jawab soalan tu. Aku cuma harap everybody are fine. =)

Pernah tak korang tanya sesuatu dekat pasangan korang tapi jawapan yang si dia bagi tu acuh tak acuh je. Lepastu mula la timbul keraguan dalam diri tentang ketulusan cinta si dia pada korang kan ? Haishh, memang parah lah bila si perempuan ni suka sangat la bertanya soalan yang bukan bukan. Kekadang lelaki ni tak suka sangat bercakap tentang isi hati diorang. Mungkin malu atau mungkin juga sebab ego diorang yang tinggi tu.hmm
 
Tapi kalau si lelaki dah bersuara, kompem korang terkesima punya. Aku ada satu cerita ni nak berkongsi. Nak dengar tak ? Meh sini baca perbualan sepasang kekasih ni leklok. 



GIRL: Do i ever cross your mind ?
BOY: No...

GIRL: Do you like me ?
BOY: No...

GIRL: Do you think i'm pretty ?
BOY: No...

GIRL: Do you want to be with me forever ?
BOY: No...

GIRL: Would you cry if i left you ?
BOY: No...

GIRL: Would you live for me ?
BOY: No...

GIRL: Would you do anything for me ?
BOY: No...

GIRL: Would you pick me or your life ?
BOY: My life...

GIRL: Emm..(tears fall down & turn around)
BOY: Let me tell you something dear (grabs her by his arm)

GIRL: What ? (crying) 
BOY: First, the reason you never cross my mind is because you are always on my mind...
Second, i don't like you because i love you...
Third, i don't think you are pretty because you are so beautiful...
Fourth, i don't want to be with you forever because i need to be with you forever...
Fifth, i won't cry if you leave becaue i will die...
Sixth, i wouldn't live for you cause i would die for you... 
Seventh, the reason why i wouldn't do anything for you is cause i will do everything for you...and 
lastly, the reason why i choose my life is cause you are my life dear..i love you

Apa perasaan korang kalau korang berada di tempat perempuan tu ? dan untuk lelaki, adakah korang terfikir untuk berkata sedemikian untuk pasangan anda ?


p/s : Keikhlasan dalam cinta kadang kadang tak perlu untuk diungkap dengan kata kata kerana ia dapat dirasa. <3




4 comments:

Rina Supian said...

Ehe...sejuk ht balik bila baca dialog akhir tu :)

mohamad shazni said...

kejujuran tuh sgt penting kan...mungkin kalau lelaki itu tak mampu untuk meluahkan kisah silam pada pasangan,itu bukan bermakna si lelaki berniat untuk menyembunyikan sesuatu,,,tapi ingin melupakan kisah silam yg penoh onak n duri..dan menharapkan perkenalan yg baru mampu untuk merubah kisahnya serta menimbulkan kembali cahaya kebahagian yg telah lama hilang..sy menerima awk seadanya..

Ziela Rafie said...

@mohamad shazni, terima kasih <3

Tatang Tajudin Ibnu Supyan said...

Cinta itu tidak perlu di umbar dalam kata-kata. Yang paling penting adalah BUKTI NYATA dalam perbuatan. Dan biasanya cinta yang tidak banyak diumbar dengan kata-kata adalah cinta yang sangat luar biasa dan penuh dengan ketulusan. Kata-kata bisa tersilap oleh kebohongan.

Ana pernah bilang satu dari sekian alasan di atas. adalah alasan yang the Last. hohoho

Jom baca yang lain (:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...